Az Egyesült Államok Szövetségi Kommunikációs Bizottsága (Federal Communications Commission - FCC) egyhangúlag megszavazta, hogy a jövőben csak az élelmiszereken látottakhoz hasonló "tápérték-címkével" lehessen internetes előfizetéseket árulni a tengerentúlon.
Az FCC évek óta dolgozik a kérdésen, de a döntéshez végül Joe Biden tavaly nyáron kiadott elnöki rendelete is kellett, amely a piaci verseny javítását célozza az amerikai gazdaság összes területén.
Az új címkék segítségével az amerikai ügyfelek könnyebben áttekinthetik, hogy mit nyújtanak az egyes csomagok, az azonos formátumnak köszönhetően pedig a rivális szolgáltatások összehasonlítása is egyszerűbbé válik. Hogy miként is fog kinézni a jelölés, arról az FCC 2016-ban kiadott mintája árulkodhat:
"Ezekkel a széles sávú tápérték-címkékkel összehasonlíthatjuk a szolgáltatókat és a csomagokat, betartathatjuk a széles sávú szolgáltatók ígéreteit, és elősegíthetjük a nagyobb versenyt, ami végső soron jobb szolgáltatást és jobb árakat jelent."
- nyilatkozta a szavazás után a kommunikációs hatóság elnöke, Jessica Rosenworcel. Az FCC a szabályok véglegesítése előtt még egyeztetést folytat, de legkésőbb november 15-ig le kell zárni a folyamatot, mivel a nemrég elfogadott infrastuktúra-törvény ezt a határidőt szabta meg.