Az Apple autójáról, az köznyelvben Apple Carnak nevezett járgányról már évek óta keringenek a pletykák, ám a nagy bejelentés valahogy sosem akar megtörténni. A téma legutóbb februárban futott egy kört a sajtóban, amikor Ming-Chi Kuo Apple-elemző 260 km/h-s végsebességről és 500 km-es hatótávról vizionált a Hyundai-KIA partnerségével.
A koreai autógyártók viszont gyorsan cáfolták a felvetést, így az efféle pletykák helyett leginkább csak az Apple által benyújtott autóipari szabadalmakban bízhatnak azok, akik egy napon még szeretnének almás négykerekűvel gurulni. Ilyen volt például a világító ülésekről szóló elképzelés, s ilyen most az a megoldás is, amit az utasok megóvására regisztráltak a cupertinóiak.
A 11021126 számon lajstromba vett szabadalom egy dupla légzsákfalat ábrázol, ami a szélvédő előtt aktiválódna, kimondottan az azon keresztülhatoló tárgyak, vagy akár a szélvédő darabjainak visszafogására. A légzsákok a műszerfalból és a tetőből bukkannának elő, újabb rétegeket adva az utasok védelméhez.
Az Apple azonban nem áll meg ennyinél, és egy olyan koncepciót is levédetett, amelynél maga a műszerfal lenne képes automatikusan úgy hajlani, hogy ütközéskor szilárd falat képezzen a bent ülők előtt. Az almás cég ezt zsanérok és pirotechnikai eszközök segítségével képzeli el.
A szabadalmi kérelmet eredetileg 2018 májusában nyújtotta be a cég, a hatóság pedig most el is fogadta, a koncepciók így már biztosan az Apple szellemi tulajdonát képezik. Ugyanakkor nem árt megjegyezni, hogy a cupertinóiak évente ötletek tömkelegét védetik le, ám csak kevésből lesz valódi termék. Az viszont mindenképp beszédes, hogy ilyen élénken foglalkoztatja őket az autók témája.