A világ azon pontjain, ahol a taxisok nem harcoltak ki hatósági árazást, az Uber az autós személyszállítás olcsóbb alternatívája, ami nem csak kedvező áraival, de könnyen használható, hasznos információkkal szolgáló appjával is felülmúlta a taxikat. Nyolc évvel ezelőtt azonban ellehetetlenült a működése, hiszen csak úgy üzemelhetett volna tovább, ha taxitársasággá válik, és megfelel minden előírásnak az autók sárgára fóliázásától az egységes árazásig.
Most egy trükkel, de mégis visszatért Budapestre: az utcákon már láthatók az Uber Taxik, amiket a hivatalos alkalmazást használva érhetünk el, ám ugyanúgy sárgák, mint más szolgáltatók autói, és ugyanúgy a hatóságilag meghatározott tarifák érvényesek rájuk.
Az Uber a Főtaxival szövetkezett, ám a szolgáltatás 2500 saját sofőrrel és egyedi jelzésű autókkal indult el. A sofőrök akkor állnak munkába és annyit dolgoznak, amennyit szeretnének, a Telex által az Uber Magyarország ügyvezetőjével, Kardos Eszterrel készített interjúban szereplő információk szerint százalékot kell fizetniük a fuvardíjból - ez viszont az első három hónapban 0% azoknak, akik május 24-éig sikerrel regisztráltak, és 5% mindenki másnak. Az Uber csak a platformot szolgáltatja, az alkalmazást annak minden, az utasok és a sofőrök számára is hasznos funkciójával.
Az Uber alkalmazás egyelőre promóciós árakat mutat, illetve láthatók benne a Lime elektromos rollerei, azok becsült díjai is alternatívaként.