Sajnos egyre gyakrabban kell beszámolnunk róla, hogy internetes csalók újabb és újabb módszerekkel próbálják megszerezni a különböző bankok ügyfeleinek adatait. Korábban rendkívül primitív trükkökkel próbálkoztak, manapság azonban már sokkal kifinomultabb módszereket alkalmaznak, amelyeknek akár egy körültekintőbb felhasználó is bedőlhet.
Az OTP Bank újabb tájékoztatót adott ki, amiben ismételten arra kérik a felhasználókat, hogy nagyon körültekintően járjanak el, mikor a banki adataikkal foglalkoznak.
Az OTP tapasztalatai szerint az elmúlt időszakban megnövekedett azoknak a csalásoknak a száma, amikor illetéktelenek a bank alkalmazottjának adják ki magukat. A kiszemelt ügyfeleket általában telefonon keresik, akiket megpróbálnak minél előbb sarokba szorítani azzal, hogy amennyiben nem reagálnak időben, veszélybe kerülhet a számlájuk. Másik esetben, amikor a helyzet azt kívánja meg, akár órákig is képesek vonalban maradni, ha meggyőzhetőnek tűnik az áldozat.
A bank tájékoztatása szerint a legtöbbször a számlán érzékelt furcsa tranzakció az apropója ezeknek a hívásoknak, ahol azonosítás és a további illetéktelen hozzáférések megelőzése céljából kérnek el mindenféle banki adatot, telefonon keresztül.
Az OTP felhívja a figyelmet, az ügyintézőik soha nem kérnek ügyfeleiktől:
- bankkártyához tartozó ellenőrző számot
- jelszavakat
- mobilbankos ellenőrző kódot
- semmiféle belépéshez szükséges azonosítót
Ha a fentiek közül bármelyik után érdeklődnek telefonon keresztül az OTP Bank állítólagos ügyintézői, érdemes azonnal megszakítani a hívást.