Az elmúlt években a YouTube szigorúan fellépett azokkal a nézőkkel szemben, akik reklámblokkoló bővítményeket használnak. Különösen figyelemre méltó az a három csapás elv, amit a reklámblokkoló kiterjesztéseket használó felhasználók ellen vezettek be. Most úgy tűnik, hogy a vállalat újabb módszereket alkalmaz a reklámblokkoló eszközök megakadályozására.
Több Reddit felhasználó, akik reklámblokkoló böngésző bővítményeket használnak, arról számolt be, hogy mostantól fekete képernyőket látnak a YouTube-on néhány másodpercig, mielőtt a videóik elindulnának. A felhasználók jelentései szerint ezek a fekete képernyők 6 és 20 másodperc közötti időtartam után tűnnek csak el.
Úgy gondolják, hogy ezek a fekete képernyők valójában olyan hirdetések, amelyeket a webes bővítmények blokkoltak. Ez logikus annak fényében, hogy a YouTube állítólag szerveroldali hirdetésinjektálási technológián dolgozik, amely hatékonyan beágyazza a hirdetést magába a videóba, így nehezebbé téve a reklámblokkolók számára a kihagyásukat. Tehát ezek a bővítmények feltehetően képesek blokkolni a hirdetés tartalmát, de nem tudják átugrani a releváns tartalomhoz.
A YouTube nem kommentálta ezt a hirdetésinjektálási technológiát, de tegnap nemrég egy bejegyzést, amelyben azt állították, hogy frissítik a "böngésző bővítmények biztonsági szabványait a YouTube-on". Hozzátették azt is, hogy ezek a változtatások a nézők és a tartalomgyártók megvédésére szolgálnak a kibertámadások, például az adathalászat ellen. Hát persze.