A Facebook valóságos dinoszauruszként trónol a közösségi médiás tápláléklánc csúcsán, hiszen Mark Zuckerberg arckönyve már 2004 óta elérhető, ami az internetes időszámításban egy örökkévalóságnak számít. Hosszú története során a platform logója eddig négy nagyobb frissítést élt meg, most pedig itt a következő, legalábbis az üzemeltető Meta szerint.
A Facebook-szimbólum legújabb átalakítása ugyanis annyira visszafogottra sikeredett, hogy nagyítóval kell keresni a változást.
A legtöbbeknek valószínűleg csak annyi fog feltűnni, hogy egy kissé mintha furcsa lenne a logó színe, ami nem véletlen. Amint az a Meta hivatalos blogposztjából kiderül, mostantól egy valamivel sötétebb, teltebb kék árnyalatot alkalmaz a cég, illetve egy kicsit az F-betűt is megpiszkálták. Az alábbi képpár minden erejével igyekszik érzékeltetni ezt, de akár Keresd a különbséget!-játékként is értelmezhető.
A Meta mindenesetre "elektromosként" és "merészebbként" jellemzi az új megjelenést, amely szerintük dinamikusnak, csiszoltnak és elegánsak hat, és megteremti az előrehaladás érzését. Ha pedig már haladunk, térjünk is át magára a Facebook-feliratra, mivel ez is új fizimiskát kapott. A legfeltűnőbb itt szintén a kék új árnyalata, de a betűk is átestek némi finomhangoláson.
A stílusváltás alkalmából a Facebook azzal is eldicsekedett, hogy továbbra is több mint 2 milliárd napi aktív felhasználóval bírnak, így TikTok vagy Instagram ide vagy oda, továbbra is a veterán platform dominálja a piacot.