Habár sebesen közeleg az iPhone 14-széria szeptemberben esedékes bemutatója, most kivételesen nem a leleplezésre váró készülékekkel kapcsolatos pletykák, hanem a korábbi modellek hibája miatt került be a hírekbe az Apple.
A MacRumors ugyanis nemrég arról számolt be, hogy a cupertinóiak saját szervizei és a hivatalos szervizpartnerek is egy új szoftveres eszközt kaptak, amellyel a jelenlegi módszereknél hatékonyabban tudják feltárni az iPhone-ok véletlenszerű újraindulása mögött álló okokat.
Egész pontosan egy rendszerstabilitási diagnosztikai eszközről van szó, amit akkor fognak bevetni, ha a telefonjuk nem várt újraindulására panaszkodnak az iPhone 11-et vagy újabb készüléket használó vásárlók. A Service Toolkit 2 részét képező megoldás rendszeresítése arra utal, hogy ez nem ritka probléma, a MacRumors által megszerzett belső memó szerint viszont a diagnosztika révén gyorsabban meghatározható, hogy mi áll a rebootok hátterében.
Az új szoftver automatikusan kiértékeli az iPhone analitikai naplóját, és felismeri, ha az elmúlt 2 hétben ismételt újraindulások történtek. Amennyiben az ellenőrzés arra jut, hogy valóban így volt, a hivatalos útmutató hardveres javítást javasol a technikusoknak. Ha viszont a diagnosztika nem talál erre utaló jelet, az ezen a linken elérhető támogatási oldalra kell irányítaniuk az ügyfeleket, ahol azok segítséget kaphatnak a szoftveres hibajelenségek kezeléséhez.