Hirdetés

Úgy néz ki, hogy nem ússzuk meg a YouTube új, idegesítő reklámjait



|

A videómegosztó anyacége nagyon lelkes egy új hirdetési formátum kapcsán, ami gyakorlatilag semmibe veszi a felhasználók akaratát.

Hirdetés

Aki még nem hajtott térdet az idehaza havi 1790 forintért kínált YouTube Premium előfizetés előtt, az lassan kénytelen annyi reklámot elviselni, mint a jó öreg kábeltévéken, illetve alternatívaként használhat hirdetésblokkolókat is, amelyek a PC-n és a mobil eszközökön még mindig képesek tisztán tartani a terepet, hiába üzent nekik hadat a videómegosztó.

A megoldásra nemet mondó felhasználók az évek során megszokhatták az egymás után akár több átugorhatatlan hirdetésből álló reklámblokkokat, a jelek szerint pedig hamarosan kénytelenek lehetnek megbarátkozni egy új, még idegesítőbb formátummal is.

Hirdetés

Még tavaly tavasszal derült ki, hogy a YouTube olyan reklámokkal kísérletezik, amelyek az éppen nézett videók megállításakor ugranak fel, vagyis pont akkor, amikor a felhasználó elvileg csendet szeretne maga körül, de semmiképpen sem a képernyőre figyelni. A megoldás tehát egyértelműen szembemegy a felhasználó szándékával, nem is beszélve arról a bosszantó helyzetről, amikor az "áldozat" csak egy pillanatnyi szünetet iktatna be, ám ehelyett azonnal elindul egy intim borotva reklámja.

A rossz hír, hogy YouTube-ot birtokló Google eddig nagyon elégedettnek tűnik a formátummal, a vállalat legutóbbi pénzügyi eredménybeszámolóján a marketingfejes Philipp Schindler úgy nyilatkozott a befektetőknek, hogy az első negyedévben "jelentős vonzerőt" tapasztaltak az okostévéken tesztelt megoldás kapcsán, amelyek "prémium árat" hoznak a konyhára a hirdetőktől - hívta fel rá a figyelmet az Android Authority.

Ebből pedig joggal következtethetünk arra, hogy a tavaly óta folyó kísérlet idővel éles üzemmóddá válik, hiszen ha a Google már a részvényeseknek is dicsekszik a jövedelmezőségével, nehéz elképzelni az új típusú reklámok elkaszálását. A Schindler által "non-invazívként" jellemzett megoldás körül ugyanakkor még mindig sok a kérdés, így továbbra sem tudni, hogy mikor kerülhet sor a bevezetésre, hogy a tévék mellett más eszközöket is érinthet-e, valamint a reklámok átugorhatósága, hossza és mennyisége kapcsán sincsenek információink

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.