Aki még nem hajtott térdet az idehaza havi 1790 forintért kínált YouTube Premium előfizetés előtt, az lassan kénytelen annyi reklámot elviselni, mint a jó öreg kábeltévéken, illetve alternatívaként használhat hirdetésblokkolókat is, amelyek a PC-n és a mobil eszközökön még mindig képesek tisztán tartani a terepet, hiába üzent nekik hadat a videómegosztó.
A megoldásra nemet mondó felhasználók az évek során megszokhatták az egymás után akár több átugorhatatlan hirdetésből álló reklámblokkokat, a jelek szerint pedig hamarosan kénytelenek lehetnek megbarátkozni egy új, még idegesítőbb formátummal is.
Még tavaly tavasszal derült ki, hogy a YouTube olyan reklámokkal kísérletezik, amelyek az éppen nézett videók megállításakor ugranak fel, vagyis pont akkor, amikor a felhasználó elvileg csendet szeretne maga körül, de semmiképpen sem a képernyőre figyelni. A megoldás tehát egyértelműen szembemegy a felhasználó szándékával, nem is beszélve arról a bosszantó helyzetről, amikor az "áldozat" csak egy pillanatnyi szünetet iktatna be, ám ehelyett azonnal elindul egy intim borotva reklámja.
A rossz hír, hogy YouTube-ot birtokló Google eddig nagyon elégedettnek tűnik a formátummal, a vállalat legutóbbi pénzügyi eredménybeszámolóján a marketingfejes Philipp Schindler úgy nyilatkozott a befektetőknek, hogy az első negyedévben "jelentős vonzerőt" tapasztaltak az okostévéken tesztelt megoldás kapcsán, amelyek "prémium árat" hoznak a konyhára a hirdetőktől - hívta fel rá a figyelmet az Android Authority.
Ebből pedig joggal következtethetünk arra, hogy a tavaly óta folyó kísérlet idővel éles üzemmóddá válik, hiszen ha a Google már a részvényeseknek is dicsekszik a jövedelmezőségével, nehéz elképzelni az új típusú reklámok elkaszálását. A Schindler által "non-invazívként" jellemzett megoldás körül ugyanakkor még mindig sok a kérdés, így továbbra sem tudni, hogy mikor kerülhet sor a bevezetésre, hogy a tévék mellett más eszközöket is érinthet-e, valamint a reklámok átugorhatósága, hossza és mennyisége kapcsán sincsenek információink