Az iPhone, mint márkanév sok képzettársítást hordoz magában, fogalmakat, amik önkéntelenül is felmerülnek az emberben a szó hallatán. Ilyenek a modernitás, megbízhatóság és a dizájnos kivitel, de sajnos sokaknak inkább a "drága" jut eszébe - jogosan. Az évek alatt sok dolog változott, ám az almás készülékből nem lett olcsó néptelefon, ami a minőséget tekintve érthető is.
A cég még 2020-ban elhatározta, hogy megpróbál elébe menni a költségek elszállásának. Ehhez meg kellett olyan döntéseket is hoznia, amik visszakövethetővé teszik a gyártás teljes folyamatát. Mint kiderült, ezt az Apple titokban, a telefon több pontján elhelyezett mikroméretű QR-kódokkal igyekezett biztosítani.
Ezek a mákszemnél is kisebb jelzetek segítenek a vállalatnak abban, hogy figyelhessék, hol szökik el a pénz a gyártás folyamata során. Ezek leolvasására a kínai üzemekben telepítettek speciális szkennereket, amiket a fő gyáregységen kívül a beszállítóknál is alkalmaznak.
A visszakövethetőséget szolgáló kódokra azért van szükség, mert az Apple szeretné visszakövetni annak a két cégnek a selejtarányát, akiktől az üveglapok érkeznek. A Lens Technology és a Biel Crystal eddig ellenezte, hogy ilyen érzékeny adatok kerüljenek az anyacég kezébe, de erre szükség volt annak érdekében, hogy csak a valóban beépítésre került tartozékokért fizessenek. Az új előírás az eddigi tapasztalatok alapján parádésan bevált és így százmilliókat takarított meg a vállalatnak.
Nem volt egyszerű technikailag kivitelezni a minőségbiztosítási "billogot", hiszen az amúgy is sérülékeny üveglap a lézeres vésés eredményeként még törékenyebbé vált. A terheléses teszteken gyakran pont ott tört el az üveg, ahol a jelzet volt. Sok kísérletezést követően végül mikroszkópikus lencséket kezdtek el használni a jelölésre, ami működőképesnek bizonyult. Minden szérián más helyre kerülnek ezek a kódok, az új iPhone 15-ön például a képernyő alsó szélénél lévő fekete keretbe gravírozzák bele lézerrel.