Továbbra is igaz az, hogy aki nem hajlandó előfizetni a dráguló YouTube Premiumra, az a kábeltévéket is megszégyenítő mennyiségű reklámot kénytelen végignézni a platformon, ami ellen az utóbbi időben bevezetett szigorítások következtében már a jól bevált hirdetésblokkolók sem mindig kínálnak hathatós védelmet.
Most pedig az üzemeltető Google egy újabb módot talált arra, hogy valamivel tovább pazaroljuk az életünket a reklámokra.
A Search Engine Land beszámolója alapján ugyanis frissül a hirdetések átugrására szolgáló gomb dizájnja, melynek jegyében egy lekerekített, kisebb interakciós felületet kapunk a megszokott, feltűnőbb téglalap helyett. Az új gombot nehezebb lesz észrevenni és eltalálni, főként a mobilok kisebb kijelzőjén matatva. A módosított formátum egyelőre csak egy szűkebb körnek szóló tesztben bukkant fel, amiről az alábbi X/Twitter-poszt árulkodik.
Spotted this really small "Skip ads" button, seems like Google is testing this new button.
— Thomas Eccel 🌀 (@ThomasEccel) August 18, 2023
It has a new format and is way smaller than the normal "skip" box.
If this gets rolled out, it will affect the view rate and the spend of the campaigns.#ppcchat #youtube #ppc #googleads pic.twitter.com/QFZKOr4DvE
A Search Engine Landnek nyilatkozva a Google a YouTube kezelőfelületének egységesítésével indokolta az áttervezést, azt viszont nem tudni, hogy mikor veheti kezdetét az új gomb nyilvános alkalmazása. Annyi mindenesetre bizonyos, hogy a frissítés élesítését követően a felhasználók millióira kivetítve jelentősen emelkedhet a hirdetések megtekintési ideje, és vele a Google számláján landoló reklámbevételek is.