A PC-s eladásokról és a különböző hardveres szegmensekről szóló negyedéves jelentésekből egyértelmű volt, hogy a pandémia által felfújt kereslet visszaesésével 2022 nem az iparág legfényesebb időszaka lesz, most pedig egy friss kimutatás összegzi, hogy milyen gyengére is sikeredett a teljes szezon.
A Canalys nemrég tette közzé az asztali számítógépek, a laptopok és a munkaállomások tavalyi eladására vonatkozó jelentését, amely ugyan csak az Egyesült Államokra vonatkozik, de a globális trendekre nézve is árulkodó lehet.
Az elemzőcég felmérése alapján 2022-ben összesen 18%-kal zuhantak a PC-s eladások az USA-ban, ami 12,6 millióval kevesebb megvásárolt gépet jelentett. A Canalys szerint az idei esztendő sem lesz sokkal izmosabb, 2023-ra ugyanis 12%-os visszaesés várható. Ami a táblagépeket illeti, ezekből 2022-ben nagyságrendileg ugyanannyi fogyott, mint 2021-ben, 2023-ra viszont már 15%-os csökkenésre számít a Canalys.
Az egyes márkákra vonatkozó kimutatás szerint minden gyártó megsínylette az ínséges tavalyi szezont, az Apple viszont egész olcsón, mindössze 1,1%-os visszalépéssel úszta meg a dolgot, amit az elemzők az M2-es processzorral szerelt Macek körüli érdeklődésnek tulajdonítanak. A piac legnagyobb vesztese a 32,5%-kal kevesebb gépet eladó HP lett, majd a -22,7%-kal záró Lenovo következik. A három piacvezető sorrendben a Dell, a HP és a Lenovo, míg az Apple csupán a negyedik helyen áll.
A PC-s ipar szereplőinek biztató lehet, hogy a 2024-es évre a Canalys már a számítógépes és a táblagépes eladások "teljes helyreállását" prognosztizálja, amit a fogyasztói költekezés fellendülése, a Windows 11-re váltó cégek és az oktatási szektor igényei hajtanak majd.