Az Apple tavaly komoly csörtét folytatott a Facebookkal, amikor bevezette az iOS operációs rendszerben a hirdetési célú követés általános letiltásának lehetőségét. A lépés mélyen érintette a targetált reklámok értékesítéséből élő Zuckerberg-birodalmat, ám a vállalat hiába folytatott agresszív kampányt a döntés ellen, a funkció végül nem meglepő módon rendkívül népszerűnek bizonyult.
Most azonban a cupertinóiak játszhatják el a rosszfiú szerepét, miután kiderült, hogy újabb beépített reklámokkal bővíthetik az iOS-t és az iPadOS-t, amelyek eddig csak az App Store keresési felületén, valamint az Apple News-ban és a Részvények appokban jelentek meg.
Az AppleInsider szerint az Apple hamarosan elkezdi az új hirdetések tesztelését, amelyek fizetett alkalmazásajánlatok lesznek az App Store főoldalán, méghozzá az "App Store Today" és a "You Might also like" szekciókban. A vállalat ugyanakkor azt ígéri, hogy a reklámok csakis az alkalmazásokkal kapcsolatos információkat tartalmazhatják majd, és kizárólag az adott app ellenőrzött App Store-oldalára irányíthatnak át.
Forrás: AppleInsider
Az Apple kapcsolódó közleménye arra is kitért, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a magánélet védelmére, így nem fognak egyéneket vagy kisebb csoportokat "hipertargetálni", a 18 év alattiaknak pedig egyáltalán nem szándékoznak célzott hirdetéseket megjeleníteni. Aki viszont biztosra menne, az iOS Beállításaiban, az Adatvédelem menüpontban található Apple-hirdetések szekcióban továbbra is kikapcsolhatja az Apple személyre szabott hirdetéseit. Fontos azonban megjegyezni, hogy maguk a reklámok ettől még maradnak, legfeljebb kisebb eséllyel lesz releváns a tartalmuk.
Egyelőre nem ismert, hogy mikor jelenhetnek meg hivatalosan az App Store új hirdetései, de elvileg könnyű lesz kiszúrni őket, mivel a bal alsó sarokban elhelyezett "Hirdetés" felirat figyelmeztet majd az ajánlatok valós mivoltára.