Fontos új szolgáltatást vezethet be hamarosan a YouTube, méghozzá ingyen. A jelenleg is tesztelés alatt álló kínálat részeként a videómegosztó felhasználói már nem csak a tartalomgyártók anyagai között válogathatnának, hanem tévécsatornákat is nézhetnének, amihez előfizetésre sem lenne szükség, hanem a már jól ismert reklámokkal lenne tűzdelve a műsor.
Ezzel a YouTube direkt riválisává válna a Rokunak és a Plexnek is.
Először a WSJ hozta le, majd később a vállalat is megerősítette, hogy az Egyesült Államokban a felhasználók egy kis csoportja már hozzáfér néhány tévécsatornához, amik egy központi felületre vannak összegyűjtve. Ha a YouTube pozitív visszajelzéseket kap a tesztelőktől, a tévécsatornák már akár az idei évben elérhetővé válhatnak a felhasználóknak.
"A YouTube az egyetlen hely, ahol a nézők mindent megtalálhatnak, amire kíváncsiak, mi pedig folyamatosan keressük a lehetőségeket, hogy egy központi felületet adhassunk a nézők kezébe, ahol meg is oszthatják a számukra fontos tartalmakat."
A YouTube a tévécsatornák esetében is a most működő reklámstruktúrát alkalmazná, aminek értelmében a platform körülbelül 45%-ot csíp le a bevételből. Ez az új funkció, ha bevezetésre kerül, nem összekeverendő a YouTube TV-vel, ahol egy fix havidíjért csérébe van lehetőség tévénézésre.