Neil Cybart, elemző a minap osztotta meg Above Avalon nevű oldalán a hírt, miszerint az amerikai cég viselhető eszközének vásárlószáma 2020 decemberében átlépte a 100 milliót. A nagy áttörés az Apple Watch SE, Apple Watch Series 6 és az Apple Fitness+ megjelenése után történt.
Az Apple okosórák első szériáját 2015 áprilisában dobta piacra a cég, amellyel elsöprő sikert arattak. A megjelenés előtt nagyon kevesen láttak az okosórákban potenciált, hiszen kinek kell egy olyan óra, amiről tudsz telefonálni, vagy fényképet készíteni, ha ezt mind tudja a telefonod is.
Aztán persze jött az Apple Watch, az óra minden szempontból rácáfolt a kétkedőkre. Dizájnos, futurisztikus külseje, az egészségesebb életre való nevelési célzat és a benne dolgozó hardver és szoftver is szerepet játszottak abban, hogy az eszköz elnyerje a vásárlók szívét.
Az elmúlt években a legbefolyásosabb fogyasztói cikkek közé tartoztak az okosórák, hiszen az Android rendszerrel operáló versenytársak is egyre minőségibb készülékekkel kápráztatják el a vásárlókat. Ennek köszönhetően, a viselhető elektronikai cikkek piaca 2019-ben elérte a 25 milliárd dolláros értéket.
A vásárlók Cybart szerint arra vágynak a legjobban, hogy személyesebb legyen a technológia, erre pedig tökéletes egy óra, amit személyreszabhatnak maguknak az emberek.
Az Apple hatalmas eladási számokat tudhat magáénak, ami azt jelenti, hogy jelenleg több, mint 1 milliárd embernek van iPhone készüléke, ehhez képest ez az Apple Watch-ok eladási száma csekélynek tűnhet. De azért érdemes hozzátenni, hogy az Apple Watch, a cég negyedik legtöbbet eladott terméke az iPhone, iPad és a Mac után. 2022-re pedig azt becsülik, hogy harmadik helyre fog ugrani, a Mac elé.
Nektek van okosórátok? Mit gondoltok, hogy alakul majd a viselhető elektronika jövője? Mi lehet a következő nagy áttörés?