Kína legnagyobb tech óriásai közül a Tencent és a Huawei élő stream formájában jelentették be az együttműködésüket, amely alapján egy játékfejlesztő labort hoznak létre, és modern technológiákkal kísérleteznek majd. Alapvetően a cloudgaming, a mesterséges intelligencia, a virtuális és a kiterjesztett valóság lesz terítéken, és amit csak lehet, a Huawei Kunpeng processzorára építenek. Mindezekre alapozva közösen hozzák létre a GameMatrix felhőalapú gamingplatformot, ami magas minőség és alacsony költségek mellett piacvezető is lehet a reményeik szerint.
A fejlesztések során megpróbálják optimalizálni a játékengine-ek funkcióit, a renderelést, a fogyasztást, új chipfunkciókat és hibakereső eszközöket fejlesztenek, továbbá a megszokottól eltérő, az újdonság erejével ható játékmeneteket találnak ki az AI, VR és AR alapul vételével.
A Huawei azért is jár jól mindezzel, mert a Kunpeng platform erősítése ellensúlyozza valamennyire az amerikai kormány tiltásai miatt bekövetkező visszaeséseket. A piacon pedig amúgy is nagy sláger a játékok streamelése manapság: letölteni a játékot és saját erőforrást használni nem kell, minden egy erős, távoli szerveren van, a készülékünk pedig neten küldi az irányítási parancsokat, és neten kapja vissza a filmekhez hasonlóan streamelt játék képét és hangját.