A világ legértékesebb cégei közé tartozó Alphabet (a Google anyavállalata) bevételeinek jelentés része hirdetésekből származik, emiatt aligha érhet bárkit meglepetéskét a YouTube felhasználóit videókat megszakító reklámok sokaságával bombázó, és ennek alternatívájaként előfizetéses opciót kínáló vállalat törekvése, hogy fellépjen a viszonylag széles körben alkalmazott reklámblokkolók ellen.
Célja eléréséhez eddig kreatív, a felhasználói élménybe belerondító trükkökhöz folyamodott, ám úgy tűnik, hogy ezek eredményét nem találta kielégítőnek, mert az eddigieknél sokkal hatékonyabb módszerrel kísérletezik a videós platform - írja a 9to5Google.
Mostanáig a reklámblokkolók készítőinek könnyű dolguk volt, mivel jelenleg a megtekinteni kívánt videós tartalom, valamint az abba beékelődő hirdetés két különböző csatornán érkezik a gépünkre, így az összefésülésük is helyben zajlik. A telepített szűrőnek pedig csupán ezt a folyamatot kell megakadályoznia.
A Google által tesztelt új módszerrel az összefésülésre már a szerveroldalon sor kerül majd, és ennek eredményeként a korábbi kettő helyett csak egyetlen médiafolyamot küld a számítógépünkre, mobilunkra, tabletünkre, tévénkre, illetve bármilyen eszközre, amin a YouTube-ot megnyitjuk. Ezzel a reklámblokkolók nem tudnak majd mit kezdeni, mivel önmagukban nem képesek felismerni a képi tartalmat, különbséget tenni a hirdetés és a fogyasztani kívánt videós tartalom között, kihagyva az előbbit és átengedve az utóbbit, és még talán az AI-alapú megoldásoknak is túl nagy kihívás lehet a feladat.