A tech szektor nagy részével együtt manapság a játékipar is nehéz időket él át, így a bevételi rekordok helyett inkább az óriási leépítésekről szólnak a híradások, hosszabb távon viszont továbbra is a gaming egyre szélesebb körű térhódításával számolnak az elemzők, ami az elmúlt években az Amazonhoz és az Apple-höz hasonlóan a Google-t is arra sarkallta, hogy tegyen egy próbát a piacon.
Ennek első példája a villámgyorsan befuccsolt Stadia streaming szolgáltatás volt, tavaly ősszel pedig a YouTube is játszható címekkel bővült, ám rövidesen ez a funkció is búcsúzik, a Stadiához hasonlóan talán örökre.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a YouTube Playables nevű megoldás a Premium tagság előfizetőinek szólt, és összesen 37 játékhoz kínált hozzáférést a videómegosztó webes felületén vagy mobilos (iOS, Android) alkalmazásában.
A szolgáltató ugyanakkor előre közölte, hogy csak egy kísérletről van szó, ami március 28-ig lesz elérhető, ennek megfelelően pedig a holnapi nappal búcsút is kell intenünk a játékoknak.
A YouTube rövid közleményéből nem derül ki, hogy végül mire jutottak a próbaüzem során, így továbbra is nyitott kérdés, hogy visszatérhet-e valamilyen formában a Playables. Amennyiben a platform úgy ítélte meg, hogy elég érdeklődőt vonzott a funkció, még az is lehet, hogy a későbbiek során ismét elérhetővé teszik, de az sem kizárt, hogy a felhasználói statisztikák inkább a végleges kukázás mellett szólnak.
Akárhogy is legyen, aki szeretné kipróbálni a Playablest, annak nem árt sürgősen a https://www.youtube.com/playables linkre sprintelnie, hiszen igencsak szorít a március 28-i határidő.