Az Instagramot, és úgy általában a közösségi médiát gyakran vádolják azzal, hogy egy természetellenesen tökéletes képet közvetít az emberek életéről, ami nemcsak a nettó hazugságok miatt problémás, hanem azért is, mert tanulmányok sora mutatta ki, hogy ez rendkívül káros lehet a szemlélők lelki egészségére.
Az efféle aggályok azonban nem gátolták meg, hogy az utóbbi években egy új, még becsapósabb trend kapjon szárnyra: néhány cég már megdöbbentően realisztikus CGI-infulenszerekkel gyűjti a lájkokat, akik akármit megtehetnek, és persze mindig a lehető legjobb formájukat mutatják, bármiféle edzés és diéta nélkül.
A műfaj egyik fellegvára a szépségkultuszban élen járó Dél-Korea, ahol a Sidus Studio X nevű cég és egy másik vállalat, a Lotte Home Shopping is megalkotta a saját digitális instacelebjét. A sort a Sidus és a Rozy nevű kreálmánya nyitotta, amely ma már 141 ezer követő előtt éli a nem létező mindennapjait, menő elektromos autókkal pózolva, jógázva és snowboardozva.
A hirdetők pedig komoly összegeket fizetnek azért, hogy a nagy figyelmet élvező CGI-modellek társaságában helyezhessék el a termékeiket: a Sidus Studio X vezérigazgatója a CNN-nek nyilatkozva elárulta, hogy idén már több mint 2 milliárd dél-koreai wonos (közel 600 millió forintos) profitra számít a szponzorációs bevételekből. Rozy kegyeit olyan luxusbrandek keresik, mint a Hermes vagy a Chanel, de már saját instant tésztája is van.
Kérdés, hogy vajon mennyi szereplőt bír majd el a helyi piac, a Lotte Home Studio rivális CGI-influenszere, Lucy ugyanis máris 81 ezer követővel büszkélkedhet, a képeit elnézve pedig talán még valósághűbb is a megjelenése, mint Rozyé.
Egyelőre persze bőven akadhat még hal ebben a tengerben, már csak azért is, mert a Sidus X és a Lotta Home beszámolója szerint a virtuális influenszerek nemcsak olcsóbbak, de könnyebb is velük "együtt dolgozni", mint a hús-vér társaikkal. A digitális művészeknek jellemzően néhány órájukba, vagy napjukba kerül a gondosan megkomponált felvételek elkészítése, szemben az akár heteket is igénybe vevő hagyományos reklámokkal. Emellett pedig azt sem szabad elfelejteni, hogy a modell mindig ráér, nem válogat az ügyfelek között és nem is beszél vissza.
A trend ennek megfelelően szépen tovább is gyűrűzött Dél-Koreából, így ma már több külföldi CGI-celebet is követhetünk az Instagramon. Az egyikük a 3 millió rajongóval bíró Miquela, aki a Black Lives Matter mozgalom mellett is kiállt, de még nála is sikeresebb a 6 millió ember által követet Lu of Magalu Brazíliából, míg a TikToknak már saját MI-rappere is van, 10 milliós közönséggel. A digitális influenszerek teljes listáját a VirtualHumans.org vezeti, ahol életrajz-szerű adatlapok mutatják be a pixelsztárok egyre népesebb közösségét.