Az utóbbi időben a Facebook talán még annál is nagyobb reflektorfényben van, mint azt a közösségi oldal vezetősége szeretné. A fejlesztői konferencia során számos újításról hallottunk, ugyanakkor további módosításokra is számíthatunk. A Facebook igyekszik visszanyerni a felhasználóit és azok bizalmát, és olyasmit is meglépne, amit korábban soha.
A Bloomberg jelentése szerint a Facebook nagyon komolyan fontolgatja a reklámmentes előfizetés lehetőségét. Állítólag még mindig nem hoztak végleges döntést. Jelenleg piackutatást és -elemzéseket végeznek arra vonatkozóan, hogy az emberek hogyan fogadnák az ötletet. Ezzel egyébként mi is foglalkoztunk korábban.
Természetesen a Facebook mindenképp megtartja az ingyenes használati lehetőséget is, ami nem véletlen. A cég a legtöbb pénzt a reklámokból szerzi, és többek között éppen ezért gyűjt olyan sok adatot a felhasználóiról. A megfelelő algoritmusokkal ugyanis ügyesen tudják megcélozni az embereket a megfelelő, nekik szánt reklámokkal.
A legtöbben kizártnak tartják, hogy a Facebook a 2 milliárd felhasználójából eleget tudna rávenni a prémium fiók használatára ahhoz, hogy a reklámokat végleg megszüntesse. A fizetős opció ötlete viszont azért is tetszik a Facebooknak, mert így talán azokat is rávennék a használatára, akik most nem hajlandóak a közösségi hálózatra belépni. Legalábbis ezt a témát is mérlegelik, állítja a Bloomberg.