Ugyan sűrűsödik a zenestreaming-piac, a Spotify még mindig magabiztos előnnyel rendelkezik az Apple és YouTube Music-kal, illetve a többi kihívójával szemben. Bár az elmúlt években lelassult a növekedés és a riválisok is szépen növekedésnek indultak, azért a svéd székhelyű vállalatnak sem kell aggódnia, akik folyamatosan új együttműködésekkel és szolgáltatásokkal erősítenek.
A napokban nyilvánosságra került a Spotify 2021 negyedik negyedéves jelentése, amiből számos érdekes információ kiderült az tavaly évükkel kapcsolatban. Megtudtuk például, hogy a szolgáltatás elérte a 180 millió fizető felhasználót. A reklámbevételeik is meredeken nőttek, 2020-hoz képest ez a mutató 40%-ot emelkedett, a tavalyi évben 2,69 milliárd eurót kerestek hirdetésekkel.
A jelentésből az is kiderült, hogy a felhasználóik körülbelül 40%-a európai, a második helyen pedig 29%-kal az észak-amerikai régió áll. A negyedéves értékelés publikálása során a cég vezérigazgatója, Daniel Ek a Joe Rogan-balhét is érintette. Ezzel kapcsolatban annyit mondott, még nem látni, milyen hatással volt mindez a platform megítélésére, nem tudják, hogy mekkora visszaesést eredményezett a podcast és annak negatív hatásai.