A Fehér Házban a Press Briefing Room nevű helyiségben szoktak összegyűlni az újságírók, hogy meghallgassák a mindenkori amerikai elnököt, illetve a távollétében az elnöki rezidencia valamelyik hivatalos sajtószóvivőjét.
A sajtószobát 1970-ban avatták fel, azóta azonban némileg átalakult a tömegkommunikáció világa. A sokat látott, politikai és oknyomozó újságírók mellett ugyanis napjainkban már bőséggel akadnak olyan influencerek, youtuberek és tiktokkerek is, akik akár jóval több embert elérnek egy-egy videójukkal, mint például a magyar közszolgálati média tokkal-vonóval.
Részben ezért, részben pedig a 2024-ben esedékes következő amerikai elnökválasztás miatt dönthetett úgy Joe Biden 46. amerikai elnök kabinetje, hogy igyekeznek a fiatalabb választókhoz is eljuttatni a fontos információkat - írja a Gizmodo.
Ennek eszközeként a Biden-kormányzat igyekszik megszólítani a közösségi médiában komoly befolyással bíró innfluencereket is, akik eddig nem igazán képviseltették magukat a Fehér Ház sajtótájékoztatóin. Biden és csapata azonban kifejezetten olyan influencereket próbál megcélozni, akik nem követik a Fehér Ház vagy valamelyik amerikai párt csatornáit, sőt, a mainstream médiát sem igazán kísérik figyelemmel.
Ebből a célból most egy külön "sajtószobát" hoztak létre a Fehér Házban, kifejezetten az influencerek számára. Az elnöki stáb négy tagját pedig azzal bízták meg, hogy kutassák fel azokat a közösségi médiás tartalomgyártókat, akiken keresztül el lehet érni a fiatalabb, illetve a külvárosokban élő szavazókat.
"A célunk, hogy elérjük a fiatalokat, de például azokat az anyukákat is, akik más platformokon keresztül szerzik az információikat, vagy épp a klímaaktivistákat és azokat az embereket, akik leginkább digitális formában tájékozódnak"
- mondta Jen O'Malley Dillon, Joe Biden kabinetfőnök-helyettese.
A Biden-kabinet nem titkolt célja, hogy közelebbi hozzáférést nyújtson az influencerek számára az elnökhöz. Az ügyet kissé pikánssá teszi, hogy az influencereken keresztül azokat is el szeretnék érni, akik a TikTok felületén fogyasztanak politikai híreket, ugyanis a kínai közösségi oldalt épp múlt év végén tiltották ki az amerikai kormányzati eszközökről, de a nemzetbiztonsági kockázatok miatt még az sem kizárt, hogy a platformot teljesen kitiltják az USA területéről.
Az amerikai demokraták számára azért is fontos a közösségi médiás erősítés, mert az elmúlt két választáson komoly hátrányba kerültek a republikánusokkal szemben, legalábbis, ami a láthatóságot illeti. Emlékezetes, hogy Donald Trump még amerikai elnökként is gyakran terjesztett valótlan állításokat a Twitter-fiókján keresztül, ami miatt ki is tiltották a platformról, amíg Elon Musk fel nem vásárolta a céget és vissza nem engedte a botrányairól elhíresült exelnököt.