Az utóbbi években már a kínai gyártók is látványosan elengedték magukat az érképzést illetően, így manapság teljesen mindegy, melyik márkát választjuk, a csúcskategóriás okostelefonokért mindenképp ki kell csengetnünk egy szerényebb használt autó árát.
Erre alapozza a tevékenységét a Romániából indult Rejoy.hu, amely emészthetőbb áron kínált felújított prémium mobilok forgalmazására szakosodott. A startup most az iskolakezdés alkalmával több száz magyar ügyfele bevonásával vizsgálta meg, hogy miként viszonyul az okostelefonokhoz a hazai fiatalság.
A felmérés egyik tanulsága, hogy elsősorban a 18-24 év közötti korosztály rendeli a drágább, legnagyobb tudású típusokat, míg a 30 felettiek beérik a régebbi alapmodellekkel is. Egy Z generációsnak számító Rejoy.hu-ügyfél átlagosan több mint kétszer akkora, 170 ezer forint körüli összeget költ felújított okostelefonra, mint egy szülőkorú (38-44 éves) vásárló.
Ennek fényében nem meglepő, hogy a fiatalok 70%-a nemcsak kommunikációs eszközként, de státusszimbólumként is tekint a mobiljára, míg tízből csupán három szerint nem gyakorol semmilyen hatást a személyének megítélésére a készülék márkája vagy típusa. Az iPhone-hoz gyakran társított presztízs ugyanakkor nem tükröződik a kutatásban, mivel a Rejoynál vásárló 18-24 évesek nagyjából 50-50%-os arányban választanak androidos és iOS-es modelleket.
Végezetül a drága telefonokkal nyert vélt státusztól eltekintve a hazai fiatalok számára a közösségi média, illetve a fotózási, képszerkesztési képességek a legfontosabbak a mobiljuk kiválasztásakor, de sokan említették a mobilfizetési szolgáltatások és a mobilos játékválasztékot is preferenciaként.