A RIAA kiadta az éves jelentését, amelyből kiderült, hogy a zenei streaming piacán az előfizetések száma tovább nőtt, és így az amerikai zeneipar bevétele is 13 százalékkal emelkedett 2019-ben, 11,1 milliárd dollárra. A fizetős felhasználók a zenei streamingszolgáltatásoknál nem csak a legtöbb bevételt termelték ki a zeneipar számára, de ezen kategóriában 25 százalékos fellendülést is hoztak: 6,8 milliárd dollárt értek ezek az előfizetések, a teljes árbevétel 61 százalékát.
Ha pedig a teljes streamingpiacot nézzük, amiben az előfizetésekhez a reklámokkal támogatott ingyenes megoldások, internet- és streamingrádiók is hozzájönnek, akkor az már a teljes zeneipar bevételének közel 80 százalékát hozta. Nem túl meglepő módon a fizikai termékek bevétele megint estek, ezúttal éves szinten 0,6 százalékkal. A digitális letöltések bevételei pedig 18 százalékot zuhantak.
Az előfizetések száma 29 százalékkal emelkedett tavaly, már 60,4 millió felhasználó fizet a zenei streamingért, pedig négy éve csak 10,8 millió tett így. A növekedés főként a Spotify és az Apple Music népszerűségének köszönhető. A legutóbbi adatok szerint ezek 124 és 60 millió fizetős ügyféllel rendelkeznek (legalább).