Egyre gyakrabban kerül össztűz alá a Facebook ilyen-olyan elvek és döntések miatt, de ha a szavakból nem is, a pénzmegvonásból biztosan érteni fog. A #StopHateforProfit kampány elsősorban a Facebook ellen irányul, és arra szólítja fel a vállalatokat, hogy ne hirdessenek júliusban a cég szolgáltatásain keresztül.
A kezdeményezés alapját az adja, hogy szervezői úgy látják, a Facebook 70 milliárd dolláros bevételhez jutott a rasszizmus ellen tüntetőkkel szembeni erőszakost fellépést bátorító hirdetésekből, és annak ellenére, hogy bizonyítottan fehér szélsőségesekkel dolgoznak együtt, megbízhatónak jelölte a Breitbart Newst és a The Daily Callert.
A mozgalomhoz rengetegen csatlakoztak, egyebek mellett a The Coca-Cola Company, a Honda, a Mozilla, a The Hershey Company, a The North Face, az Unilever (mely 2020 végéig garantáltan nem költ), a Verizon és a Viber is. Persze mindenki tudja, hogy egy hónapnyi hirdetési bevétel kisésétől azért még nem fog sírva az asztal alá bújni Zuckerberg, de azt remélik, így hallható lesz az üzenetük. Sokan egyébként nem csak a Facebookon, de semmilyen közösségi felületen nem fognak hirdetni.
Közben egyébként Zuckerberg bejelentette, hogy tiltani fognak minden olyan hirdetést, ami faji, nemi, származási vagy vallási alapon, netán nemi identitás alapján egy bizonyos csoportot veszélyesnek titulál.