Mostanában inkább csak stagnálnak az okostelefonok eladásai, ugyanakkor nagy divat a lehető legtöbb kamerát beépíteni az új modellekbe. A Sony az okostelefonjai eladásaiból nem sok nyereséget lát az utóbbi években, ellenben a mobilos kameraszenzorokból annál több hasznot termel.
A Sony képkezelő szenzorokkal foglalkozó üzletága igazából maximumon dübörögve sem bírja kielégíteni a hatalmas keresletet: a japán gyártó üzemei az ünnepek alatt is nonstop termeltek, minden egyes nap, 24 órában. A Bloomberg jelentése alapján újabb befektetéseket eszközölnek, új gyárat is nyitnak, de még így sem tudják majd kiszolgálni a rengeteg megrendelést.
Minden új okostelefonnál nagy divat a három vagy négy hátlapi kamera, az Instagram és a YouTube egy ideje elképesztő népszerűségnek örvend, nem csoda hát, hogy a Sony nagy lehetőséget látott a mobilos kameraszenzorokban. Ami azt illeti, a piac bevételeinek több mint 50 százaléka kerül a Sonyhoz, és a PlayStation ágazat után ez a japán cég legnyereségesebb divíziója.
A legtöbb nagy mobilgyártó a Sony képkezelő szenzoraira épít, de ha a vállalat még a kapacitásbővítések után sem tud minden keresletet kielégíteni, abból a riválisok - mint például a Samsung - profitálhatnak.