A fiatalok széles tömegeit meghódító TikTok sikerével egyértelművé vált, hogy a közösségi média maga mögött hagyta a szétfilterezett fotókat, belépett a rövid videók dominálta korszakába. A konkurensek vették az adást, így született meg a kínai appot koppintó Instagram Reels és a tavaly elindult YouTube Shorts.
Az utóbbinál eddig csak egy korlátozott pénzalap, a YouTube Shorts Fund ösztönözte a felhasználókat a néhány másodperces videók készítésére, most viszont a Google tulajdonában álló platform bejelentette, hogy a Shorts számára is megnyitja a hagyományos videóknál elérhető YouTube Partner Program forrásait.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy 2023 elejétől a Shorts-videók után is részesülhetünk a tartalmak alatt futó reklámokból szerzett bevételekből (ezek 45%-át osztják szét az alkotók között), illetve hozzáférhetünk az olyan extra lehetőségekhez, mint a pénzért árulható Szupermatricák, Szuperköszönetek és csatornatagságok.
A többes szám első személyt persze komoly kritériumok között kell értelmezni: a YouTube Partner Program csak a legalább 1000 feliratkozóval rendelkező Shorts-videósokat fogadja, akiknek a tartalmait minimum 10 milliószor nézték meg az elmúlt 90 napban, vagy legalább 4000 órán át az elmúlt 1 évben. A YouTube emellett egy alacsonyabb partneri fokozatot is bevezet "YPP Fan Funding" néven, amelyben csak a közösségi finanszírozási funkciók lesznek elérhetők, a reklámokból származó bevételek nem. Ennek részleteiről később szolgál tájékoztatással a Google.
Végezetül pedig Creator Music néven egy új szerkesztési felületet kap a YouTube Studio, amely számtalan zenéhez biztosít hozzáférést, legyen szó jogdíjas, vagy jogdíj nélkül használható művekről. A YouTube azt ígéri, hogy ez nagyban megkönnyíti majd a zenei betétek törvényes használatát. A béta verzióban megjelent Creator Music az idén csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, jövőre viszont "több országba" is megérkezik.