Bár az Amerikai Egyesült Államokban az iPhone-ok státuszszimbólumnak számítanak és többen is birtokolnak ilyen mobilt, mint androidos készüléket, globális viszonylatban továbbra is fordított az arány. Két és fél milliárd androidos telefon tulajdonosa áll szemben 600 millió iPhone-ossal. Ha csak ez a két adat lenne a birtokunkban, jogosan gondolhatnánk azt, hogy jövedelmezőbb Androidra alkalmazást fejleszteni, mint iOS-re.
Pedig a számok nagyon más képet festenek az applikációk piacáról. Míg a logikus következtetés az lenne, hogy a Google mobiloperációs rendszerére írt szoftverek a többszörösét hozzák a konyhára. Valójában az Apple eszközeire fejleszteni sokkal jobb üzlet.
Egy új elemzés kimutatta, hogy az iPhone-os felhasználók hétszer többet költenek alkalmazásokra, mint androidos társaik, ami közel duplája az eddig feltételezett négyszeres szorzónak. Az Asymco munkatársa, Horace Dediu, aki az Apple-lel kapcsolatos részletes és tűpontos elemzéseiről ismert, elmondta, hogy mielőtt ezek az adatok rendelkezésre álltak volna, ő egy egyszerű, de viszonylag jól működő alapszabályra hagyatkozva saccolta négyszeresre a különbséget. A minap egy megosztásában értekezett arról, hogy mi okozhatta ezt a tévedést.
Az iPhone App Store bevételei globálisan nagyjából kétszer akkorák, mint a Google Play Áruházé. Deidu valamiért korábban tévesen kétszer annyi androidossal számolt, mint iPhone-ossal, pedig a számok inkább négyszeres túlsúlyról tanúskodnak. Ahhoz, hogy kiszámoljuk, fejenként átlagosan mekkora összeget fordítanak app-vásárlásra a két platform felhasználói, majd az eredményt összevethessük, el kell osztanunk a boltok globális a felhasználók számával. Ez az App Store esetében havonta 10,40, a Google Play Áruház esetében viszont csak 1,40 dollárra jön ki, azaz az iPhone-osok körülbelül hétszer annyit költenek.
Deidu derűlátó a Vision Pro kapcsán is. Szerinte a méregdrága eszközhöz kapcsolódó alkalmazások esetében akár a tízszeres szorzó prognózisa sem túlzás. Ez talán már tekinthető némileg elrugaszkodott jóslatnak, de abból kiindulva, hogy az Apple termékei mágnesként vonzzák a technológiára pénzt nem sajnáló vásárlói réteget, akár még be is jöhet.