Az elmúlt időszakban általában akkor irányult figyelem a Netflixre, ha a nemrég bejelentett, reklámokkal tűzdelt csomagjukról derült ki valamilyen új információ, ami rengeteg felhasználóból váltott ki negatív érzéseket, most pedig egy felmérésből az is kiderült, hogy számos, jelenleg aktív előfizető gondolkodik azon, hogy lemondja az hozzáférését.
2022 első felében már elvesztett 1,2 millió felhasználót a Netflix, most pedig még többen távozhatnak.
A Review felméréséből kiderült, az amerikai Netflix-felhasználók 25%-a azon gondolkodik, felmondja az előfizetését.
Az adatokból kiderült az is, hogy átlagosan egy amerikai négy platformra van előfizetve, amik közül a Netflix az első, a második az HBO Max, a harmadik helyen pedig a Disney+ áll, ha azonban a piac 70%-át birtokló Netflixet elhagyja a platform negyede, hamar átrendeződhetnek az erőviszonyok.
A 24.hu cikkéből az is kiderült, hogy a megkérdezettek kétharmada az emelkedő költségeket jelölte meg a távozás fő okaként, ami teljesen indokoltnak is tűnik, ha számításba vesszük, hogy a Netflix a legdrágább előfizetés a nyolc népszerű opció közül az Egyesült Államokban.