Az Apple tavaly már több mint 14 milliárd dollárt szerzett az Apple Watchot és az AirPods-füleseket is magába foglaló viselhető eszközök (Wearables) szegmensében, ami még a 10 milliárd dollár körül alakuló maces bevételt is felülmúlta. Nem túlzás tehát azt mondanunk, hogy az apróságok kiemelten fontos termékek a cupertinóiak számára, ám megeshet, hogy az idén mégis háttérbe szorulnak.
A gyakran helytállónak bizonyuló előrejelzéseiről ismert bennfentes, Mark Gurman ugyanis nemrég arról számolt be, hogy az idénre várt AirPods Pro-frissítéstől és az Apple Watch Series 8-tól sem fog elszállni az agyunk.
A Bloomberg szerzőjének legutóbbi hírlevele alapján a cupertinóiakat túlságosan lefoglalja a házon belül fejlesztett M-chipes Macek kalapálása, ezért 2022-ben kevesebb puskaport tartogatnak a viselhető kütyük számára. Ennek megfelelően az Apple Watch Series 8 nagyjából a Series 6 és a Series 7 teljesítményét hozza majd, az egyetlen nagyobb extrája pedig a testhőmérséklet-mérés lesz.
Ez viszont csak akkor értesít, ha úgy érzékeli, hogy lázunk van, tehát nem tudjuk vele egy lázmérőhöz hasonlóan szabadon, Celsius-fokra pontosan megmérni a testhőmérsékletünket. Az almás óra emellett valamivel erősebb fényerejű kijelzőt kaphat. Gurman várakozásai szerint az idén három Apple Watchot kapunk: a normál kivitelen és a jóárasított SE ráncfelvarrásán túl egy strapabíróbb, kifejezetten sportoláshoz szánt variáns is érkezik.
Ami pedig az AirPods Prót illeti, ennek első generációját még 2019 októberében mutatta be az Apple, ezért sokan arra számítanak, hogy ha az idén valóban lesz frissítés, az valami nagy durranást tartogat majd. A merészebb pletykák visszatérő motívuma a pulzusfigyelés és a testhőmérséklet-mérés, Gurman forrásai azonban megsúgták, hogy habár később még jöhetnek, az AirPods Pro második generációjában egyik sem lesz ott.
Az elemző úgy tudja, hogy a Macekre koncentráló mérnökök mellett az alkatrészellátási gondok is közrejátszanak abban, hogy az Apple idén visszavesz a fejlesztésekből. Gurman szavait mindenképp érdemes megjegyezni, a pletykák ugyanis rendszerint inkább túlzásba szokták vinni az elvárásokat az almás cég ősszel esedékes termékbemutatói előtt, így az is lehet, hogy még ennyi izgalom sem jut a leendő vásárlóknak.