Az idei évben indult el a YouTube AR Beauty módjának limitált alfája, most pedig szélesebb körben is elérhetővé teszi a funkciót a videomegosztó. Innentől kezdve bárki felpróbálhat digitálisan egy-egy rúzst az olyan márkáktól, mint a MAC vagy a NARS, ha rányom a Masthead vagy a TrueView Discovery jellegű reklámokra az androidos vagy iOS-es YouTube-on belül.
Az előbbi reklámok az automatikusan lejátszódó videók, amelyek a mobilapp első indításakor töltődnek be. A szokásos, ajánlott videók előtt láthatóak. Az utóbbi típus pedig a keresési találatok tetején jelenik meg. Mindkét típus sárga AD címkét mutat, hogy megkülönböztesse magát a többi videótól.
Az eszköz két részre osztja a YouTube felületét, felül a videó lesz látható, alul az előlapi kamera és az AR-szűrők, amelyek a rúzsok felpróbálását segítik. Az eltérő árnyalatok között is lehet válogatni, ha pedig valami megtetszik, az az appon belül is rendelhető.
Mindebből jól látszik, hogy a divat és a szépségápolás nagyon fontos szerepet játszik a YouTube működésében. Hasonló funkciókkal kísérletezik ugyanakkor az Instagram is.