Sokan voltak kíváncsiak arra, milyen eredményeket képes elérni a Samsung első hajtogatható kijelzős mobilja. Több szinten is érdekesek a számok, hiszen egyrészt a foldable kategória első képviselőjéről van szó, tehát ennek eladásai valamilyen szinten mindenki másnak is iránymutatóak lehetnek, aki hasonló eszközöket tervez piacra dobni. Másrészt pedig az eredmények tükrözhetik annak a hatását is, ahogy a koreai gyártó kissé túl korán rontott be a piacra a készülék első változatával, majd az utolsó pillanatban kellett visszavonniuk az üzletekből az épphogy kiderült hibák és használati hiányosságok miatt, hogy aztán jó fél éves késéssel váljanak ismét elérhetővé.
Tavaly év végén már nyilvánosságra kerültek hírek arról, milyen eredményt hozott a Galaxy Fold, de az egymillió eladott készülékről szóló cikkeket gyorsan megcáfolta a vállalat: szerintük az újságírók egyszerűen összekevertek dolgokat, az egymillió darab a Samsung célszáma volt, nem pedig az akkor már elért valós eredmény. Most pedig kiderült, ténylegesen hol tartanak.
Koh Dong-jin, a Samsung mobil részlegének elnök-vezérigazgatója a CES 2020 egyik paneljén beszélt újságíróknak különféle témákról, és itt úgy nyilatkozott, a Galaxy Fold eladott darabszámai eddig valahol 400 és 500 ezer között járnak. Ez azért erősen elmarad mind a korábban belengetett eredménytől, mind pedig a vállalat saját vállalásától, de az elemzők szerint egyáltalán nem rossz eredmény, ha számba vesszük azt, mennyire drága a készülék, milyen orraeséssel indult a piacon, és mennyire újszerű maga a koncepció, amely értelemszerűen lassan nyer magának közönséget.
Az általunk is kipróbált, 1980 dolláros árral startoló, hajtogathatós kijelzőjű eszköz nagyjából kétszer annyiba kerül, mind bármilyen más prémium kategóriás okostelefon, de emellett a vásárlók azért is kivárnak, mert a széthajtható kijelzős megvalósítás előnyeiről még meg kell győződniük. Szintén fontos, hogy a Galaxy Fold még mindig csak néhány országban elérhető, tehát sok helyen már lehet ugyan potenciális vásárlói érdeklődés, de még nem tudják megvenni az új mobilt. És azt se hanyagoljuk el, hogy hiába új még a készülék, már kanyarban az utód bejelentése is.
Az elemzők szerint a Fold eredménye a fentiek mellett egyáltalán nem rossz, még ha el is marad a korábban belengetett egymilliós álomhatártól. Főképp nem szabad a hajtogatható kijelzős eszközök egészére alkalmazni a tapasztalatokat, hiszen tényleg az első és sokáig egyetlen valódi képviselője volt a kategóriának. Egyrészt a Samsung is hamarosan bemutathatja az átalakított dizájnnal és talán kicsit barátibb árral rendelkező Galaxy Fold 2-t (erre akár már a legújabb Galaxy S mobilokat bemutató február 11-i sajtóeseményen sor kerülhet), másrészt pedig lassan érkeznek más gyártók is hasonló készülékekkel. A Huawei mellett a Xiaomi is jó ideje hergeli a közönséget egy hajtogatós mobil bejelentésével, de a technológia már a nagyobb eszközök felé is elindult, a Lenovo például már hajtogatható kijelzős laptop-tablet hibridet mutatott be a CES-en.