Tíz évvel ezelőtt a Microsoft 1,2 milliárd dollárért vásárolt fel egy nagyvállalati közösségi hálózatot, a Yammert, amely 2019-ben aztán teljesen megújult. Ennek ellenére a Microsoft inkább a csapatmunkaközpontnak nevezett Teamsre és a forradalmian új munkahelyi élményplatformnak kikiáltott Vivára összpontosított.
Most azonban összefut minden szál, ugyanis a Microsoft útjára indítja a Viva Engage nevű platformot, amely a Yammer, a Viva és a Teams erősségeire építve segíti a digitális közösségeket, a beszélgetéseket és az önkifejezést a munkahelyeken.
A Viva Engage a Facebook másolatának tűnik: tartalmaz olyan szekciót, amely Mark Zuckerbergék szolgáltatásában a hírfolyamnak felel meg, beszélgetésekkel, videókkal, képekkel és egyebekkel. Úgy tervezték, hogy az alkalmazottak hírek vagy akár személyes érdeklődési körök megosztására használják, és még kinézetre, dizájnra is hajaz a legnagyobb közösségi oldalra.
A Microsoft már régóta próbál valami hasonlót összehozni, a Teams pedig egyre jobban munka- és kommunikációs központtá vált, aminek népszerűségén és felhasználói bázisán a világjárvány hatalmasat lökött, így ma már számos vállalkozásnál ez vált a kapcsolattartás elsődleges felületévé.
Ezt erősítendő, a Viva Engage még olyan funkciót is tud, mint amilyen az Instagramon a sztorik (és amikkel a szintén Microsoft tulajdonában lévő LinkedIn tavaly felhagyott). A Viva Engage Stories lehetővé teszi majd, hogy megoszthassuk például a nyaralási fotóinkat a munkatársakkal anélkül, hogy Instagramon követnénk vagy emailben bombáznánk őket.
A Microsoft Teams-szel való integráció és a Facebookhoz hasonló felépítés eléggé vonzó opcióvá tehetik a Viva Engage-et ahhoz, hogy egyre többen a szervezeteken/vállalatokon belüli közösség létrehozására és fenntartására használják, ezáltal kemény kihívója lehet a Meta Workplace-nek.