2012-ben a legtöbben megdöbbentek, hogy a Facebooknak 1 milliárd dollárért is kell az Instagram. A kép- és videomegosztóért sokak szerint túl sokat fizetett Zuckerberg. A befektetés azonban sikeresnek bizonyult.
A Bloomberg becslései szerint az Instagram értéke mostanra elérte a 100 milliárd dollárt.
A platform mindezt többek között annak is köszönheti, hogy kölcsönvette a sztorik ötletet a Snapchatből. Az appot már rég nem csak az ebéd és a vacsora fotójának megosztására használják, ráadásul egy ideje elindult az IGTV is, ahová maximum 1 órás videók kerülhetnek fel.
Bár idén még a normál hírfolyam marad a fő reklámbevételi forrás, később az IGTV is jövedelmező újítássá válhat. Maga az Instagram néhány hónappal a Facebook-felvásárlás után kezdett el reklámokat megjeleníteni. Sok cég azért részesíti előnyben a platformot még a Facebookkal szemben is, mert az Instagram közönsége fiatalabb.
A múlt héten az is kiderült, hogy az Instagramnak már több mint havi 1 milliárd aktív felhasználója van. A Facebook éves árbevételének a 16 százalékát termelheti ki idén a platform (ez a mutató tavaly 10,6 százalékos volt).