Habár a podcast-őrületet maga az Apple indította el még az iPodok idején, s az elmúlt években a Spotify is dollármilliárdokat ölt a műfajba, mégis az alapvetően videókban utazó YouTube számít a világ legnépszerűbb podcast-platformjának, napjainkra ugyanis már többen fogyasztanak itt ilyen műsorokat, mint a rivális szolgáltatásokon keresztül.
A Google tulajdonában álló videómegosztó erre látszik reagálni azzal, hogy elindította a saját, dedikált podcast-felületét.
Az egyelőre csak az Egyesült Államokban elérhető menü a youtube.com/podcasts linken található, a korlátozott hozzáférés miatt viszont Magyarországról csak egy 404-es hibajelzés fogad rajta. A 9to5Google azonban megosztott egy képernyőfotót az Explore-menüről (magyarul Felfedezés), amelynek jobb alsó sarkában már felbukkant a "Podcasts" gomb.
A portál azt írja, hogy az asztali webböngészőn és a mobilos alkalmazásban is elérhető új menü kifejezetten kezdetleges állapotban van, simán csak a már jól ismert videós thumbnaileket listázza, vagyis a YouTube nem készített teljesen egyedi felületet a podcastek kedvéért. A felhasználók népszerű epizódok, podcasterek és lejátszási listák mentén válogathatnak, valamint különféle kategóriák szerint (pl. true crime, zene, sport) is böngészhetik a műsorok kínálatát.
A 9to5Google szerint az első felhasználóknál már július óta elérhető a dedikált podcast-felület, arról viszont nem szól a fáma, hogy mikor bukkanhat fel az európai felhasználóknál is. Innen nézve persze az sem katasztrófa, ha a YouTube még csiszolgatja a megoldást, mielőtt globálisan is elérhetővé válik.