Idén alapjaiban rendült meg a piacvezető Netflix sérthetetlenségébe vetett befektetői (tév)hit, amikor a streaming-szolgáltató tavaszi pénzügyi jelentése a történetében először az előfizetők számának csökkenéséről adott hírt, a negatív trend pedig a második negyedévben is kitartott.
A részvényárakat is a mélybe taszító krízis éles fordulatot hozott a korábban még masszívan reklámellenesnek mutatkozó Netflix stratégiájában, a vezetőség ugyanis immáron a júniusban beharangozott, reklámokkal támogatott előfizetési csomagtól várja a helyzet javulását. Az olcsóbb konstrukcióról folyamatosan szivárognak az értesülések, legutóbb arról szólt a fáma, hogy a Disney+ hasonló ajánlatát megelőzve már novemberben elrajtolhat az újdonság.
Most pedig a The Wall Street Journal szellőztette meg, hogy a Netflix a jövő év végére már világszerte 40 millió nézőt vár a budget-csomagtól, vagy legalábbis ezt igyekszik elhitetni a becserkészni szándékozott hirdetőkkel. A lap ugyanis ezt egy olyan dokumentumra alapozza, amelyet a Netflix és a reklámokat szállító Microsoft osztott meg az érdeklődő partnerekkel. A két vállalat állítólag az elmúlt hetekben találkozott a potenciális hirdetőkkel az üzletek nyélbe ütéséért.
A WSJ értesülései szerint a Netflix az év végéig 4,4 millió reklámokkal bombázott egyedi nézővel számol, akik közül 1,1 millió az Egyesült Államokból kerülhet ki. A 40 milliós becslés 2023 harmadik negyedévére vonatkozik, ebből pedig 13,3 millióan lesznek amerikaiak. A kiszivárgott dokumentum alapján kezdetben egytucatnyi piacon lesz elérhető a reklámokkal támogatott csomag, köztük például Németországgal, Franciaországgal és az Egyesült Királysággal (Magyarországot nem említi a cikk).
A Netflix ugyanakkor kiemelte, hogy az egyedi nézőkre vonatkozó becslés nem egyenlő az előfizetők számával, mivel egyetlen fiókhoz több családtag is hozzáférhet. A WSJ a streamingóriást is megkérdezte a friss értesülésekről, a vállalat szóvivője azonban csak annyit közölt, hogy még mindig nem döntöttek a reklámos csomag elindításának részletkérdéseiről.
A Bloomberg korábbi jelentése szerint az új opció havonta 7-8 dollárba kerülhet, míg a jelenlegi alapcsomag 10 dollárról (2490 forintról) indul, óránként pedig 4 percnyi hirdetéssel számolhatnak a nézők, akiket emellett a tartalmak letöltésétől is megfoszthatnak.