Nem kifejezetten kényelmes úgy netezni, hogy mindenhol reklámokat látunk, de el kell fogadnunk, hogy ha ingyen akarunk használni ilyen-olyan szolgáltatásokat, böngészni oldalakat, híreket olvasni (például a PC Worldön), akkor vagy megtűrjük a reklámokat, amikből ezek az oldalak fenn tudják tartani magukat, vagy fizetünk a reklámmentességért.
Állítólag most a Meta is azt fontolgatja, hogy a reklámokat kiiktató opciót vezetne be a Facebookon és az Instagramon, előfizetési díjért cserébe fosztaná meg a felhasználókat a hirdetésektől.
A The New York Times három, neve elhallgatását kérő forrása szerint ezzel együtt megmaradna a mostani változat is mindkét szolgáltatásból, és csak az Európai Unióban tennék elérhetővé az előfizetést. Ár, extra funkciók nem ismertek.
A lépést nem pusztán jó szándék vezérli, az EU digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálycsomagja váltotta ki, amely előírja, hogy a nagy techcégeknek átláthatóbbnak kell lenniük a célzott hirdetésekkel és tartalmi moderációval kapcsolatban. Ez már átment az Európai Parlamenten, és hamarosan érvénybe léphet.