Abból a tényből kiindulva, hogy a magyarországi jövedelmek nemhogy az EU élvonalának, de még a szegényebb tagországok által jócskán lerontott átlagnak sincsenek a közelében, senkinek sem okozhat különösebb meglepetést a hazai fogyasztókra jellemző árérzékenység. Ennélfogva alighanem törvényszerű volt, hogy egy, az e-kereskedelem többi résztvevőjénél agresszívabb árpolitikát alkalmazó, intenzíven hirdető szereplőre felfigyelnek a potenciális vásárlók.
A kínai tulajdonú Temunak mindössze néhány hónap leforgása alatt sikerült teljesen felforgatnia az online kereskedelmet Magyarországon, jelentős konkurenciát támasztva az Amazonnak, a Sheinnek, azt Etsynek, de az eMAG-nak és az Alzának is. Vásárlószám tekintetében az utóbbit már januárban megelőzte, így már csak az eMAG büszkélkedhet ezen a téren jobb mutatókkal.
Mindezt versenytársai szerint megkérdőjelezhető módszerekkel, többek közt a piacszerzés érdekében veszteséggel árult termékekkel érte el, de olyan vádak is megfogalmazódtak a PDD Holdinghoz tartozó céggel szemben, hogy beszállítói között az árucikkeiket gyerek- vagy kényszermunkával előállító távol-keleti üzemek is akadnak, miként a hamisított termékek árusításától sem riad vissza.
Hogy pontosan mi az igazság a szuperolcsó kütyüket kínáló Temuval kapcsolatban, hogy valóban történt-e jogsértés, azt mi nem tudjuk, ám az egyik legnagyobb hazai e-kereskedői szövetség, az Ecommerce Hungary szerint igen. Ormós Zoltán, a szövetség alelnöke bejelentette, hogy beadványt készítenek elő a Gazdasági Versenyhivatal számára a Temu vélt jogsértéseiről, és remélik, hogy további kereskedők csatlakoznak hozzájuk.
A fenti videó közzétételét követően a HWSW megkereste a GVH-t, ahonnan az a válasz érkezett, hogy a Temu magyarországi tevékenységének kezdete óta mindössze egyetlen fogyasztói panaszt kapott a hatóság, de az sem tartozott a hatáskörébe.