A legtöbb robotautóknak készített térképet videoalapú adatok alapján hozzák létre, azonban a kamerák nem jelentenek tökéletes megoldást. A Bosch szeretné feldobni ezt a módszert.
A gyártó Radar Road Signature technológiája radarokat használ a nagy részletességű térképek létrehozásához, amelyeket aztán a sofőr nélküli járművek használhatnak fel. Ennek hála az autók a sávokban centiméteres pontossággal tudnák megállapítani, hogy hol vannak.
Az autóban mindössze az adatrögzítés történik, minden más a felhőben zajlik. Az újításnak hála a járművek megbízható pontossággal tudnák megmondani, hogy éppen hol vannak.
A radaros megoldás éjszaka vagy gyenge látási viszonyok mellett sem vall kudarcot, ilyenkor viszont a kamerák nem tudnak részletes adatokat gyűjteni. Az adatátvitel terén is javít a Bosch, ez a módszer ugyanis megfelezi a kilométerenkénti adatmennyiséget.
Pedig az állandó adatellátás fontos lesz, ugyanis a becslések szerint minden nagyobb kontinensre 1 millió jármű kell majd ilyen technológiával ahhoz, hogy a térképek naprakészek legyenek. Ellenkező esetben a munkálatok, a veszélyes körülmények nagy meglepetéseket okozhatnak.
A Bosch egyébként nem olyan radart használ, mint ami az adaptív tempomat miatt kerül az autókba. Ez a mozgó objektumok mellett a statikus elemeket is követi, és úgy segít térképet alkotni, hogy a sofőr észre sem veszi.