Tavaly októberben jelentette be a Facebook, mint cég, hogy nevet változtat, egyértelművé téve egyrészt azt, hogy nem csak a közösségi oldal tartozik hozzá, másrészt azt, hogy komoly tervei vannak a metaverzummal. Csak az a gond, hogy míg a Facebook név egészen egyedi volt, a Meta egyáltalán nem, és egy most a bíróságon is sérelmezi a váltást.
A művészettel foglalkozó META vezetői azt állítják, "vért, verejtéket és könnyeket" nem kímélve építették fel a brandet, de aztán jött a világ egyik leghatalmasabb cége, és "elvette az identitásukat".
Nyolc hónapja próbálnak tárgyalni a Facebookkal sikertelenül, így nem láttak más utat, pert indítottak. A vád, hogy a Meta (nem a META) a META (nem a Meta) bejegyzett védjegyeit megsértette, a szellemi tulajdonait ellopta, és ugyanazon területeken használja, mint ahol ők használták azt több mint egy évtizeden át. Úgy érzik, a volt Facebook új neve megtévesztheti a jelenlegi és a jövőbeli klienseket, akik azt hiheti, a META a Meta része.
A META egyébként díszletekkel, fénydizájnnal, kiterjesztett és virtuális valóság-élmények tervezésével, divatbemutatókkal és 3D nyomtatással foglalkozik, így vitatható, valóban összezavarodnak-e a kliensek, de ezt majd az ítészek eldöntik. A metaverzumtól különösen tartanak, és úgy érzik, a perrel nem csak magukért, hanem az egész ipar jövőjéért állnak ki.