Nyáron nem volt túlságosan biztató a Netflix jövőképe. A streaming szolgáltató júliusban történetének legnagyobb csökkenéséről számolt be, akkor közel egymillióan ábrándultak ki belőle, a vállalat ügyfélköre ezzel 220,67 millió főre apadt, amivel persze még így is piacvezető volt olyan riválisok előtt, mint a Disney+ és az HBO Max. De nem könnyítette meg a Netflix dolgát az egyre jobban elburjánzó kalózkodás sem, valamint megosztóak voltak a streamingóriás döntései is.
A fiókok megosztásának szigorítása vagy éppen az - eredeti szemlélettel szembemenő - olcsóbb, reklámokkal tűzdelt csomag érkezése megosztotta az embereket, az ellenzők esetében egy felmérés szerint az amerikaiak 25%-a fontolgatta az előfizetés lemondását.
Így jutottunk el a legfrissebb statisztikákig, amik szerint javult a Netflix helyzete. A Variety jelentése alapján a vállalat a harmadik pénzügyi negyedévben további 2,4 millió előfizetőt tudott szerezni, így szeptember végére az előfizetők teljes száma 223,1 millióra emelkedett globálisan.
A Netflix bizakodón tekint a jövő felé is, erős negyedik negyedévre számít: körülbelül 4,5 millió új előfizetőt jósolnak, amely alaposan elmarad a tavalyi év azonos időszakában szerzett 8,3 milliótól. A részvényeseknek intézett szavaikból az is kiderült, hogy bár nagyon optimisták a Basic with Ads csomagot illetően, nem számítanak azonnali jelentős nyereségre, mivel a negyedév közben rajtol el az új előfizetési szint, és úgy vélik, fokozatosan növekszik majd a használók köre.
A Basic with Ads első körben tizenkét országban lesz elérhető november 3-tól (Magyarországon még nem), havi 6,99 dollárért kínálják, óránként 4-5 percnyi reklámot tartalmaz, 720p lesz a maximális felbontás és "licencelési korlátozások" miatt egyes filmeket, illetve sorozatokat nem lehet elérni vele.