A magát a legnagyobb európai mobilgyártóként meghatározó finn HMD global a megfizethető, sallangoktól mentes Android operációs rendszert futtató Nokia okostelefonokkal szerzett magának hírnevet, néhány hete azonban beharangozta, hogy a továbbiakban a saját márkajelzését is a piacra hozza, amiből már sejthető volt, hogy ezzel ismét elbúcsúzhatunk a nagy múltú brandtől.
A cég végül a napokban zajló barcelonai Mobile World Congresst használta ki az új korszak elindítására, s hogy nagyobbat szóljon a váltás, még egy meglepő partnerséget is beharangozott a gyártó.
A prezentáción megismételték, hogy a Human Mobile Devices-re lefordítandó HMD a jövőben a saját márkájára fog koncentrálni, a célja pedig "megfizethető, gyönyörű, trendi és otthon javítható" készülékek szállítása, amelyek - egyelőre nem részletezett eszközökkel - még a digitális kiégés jelensége ellen is felveszik a harcot. Az MWC 2024-es fellépés ugyan nem hozott konkrét készülékbejelentéseket, de a HMD elárulta, hogy a következő hónapok során négy új telefont is kapunk: egyet májusban, hármat pedig júliusban.
A kvartett első tagja egy Nokia lesz, a cég ugyanis nem adja fel teljesen a márkát, arra viszont jó esély van, hogy a továbbiakban csak az ún. butatelefonokon fogják használni, amelyek piacán jelentős szereplőnek mondható a brand. A legérdekesebbnek viszont a nyáron boltokba kerülő Barbie-telefon ígérkezik, amiről annyit tudni, hogy egy összecsukható (flip) modell lesz, és a világhírű játék jogait birtokló Mattellel összefogásban készül.
"A Barbie Flip telefon 2024 nyarán érkezik: ez a stílust, nosztalgiát és természetesen a digitális detox-ot ötvöző klasszikus telefon megtöri majd az okostelefon-kultúra forgatókönyvét, és a nyár legtrendibb kiegészítője lesz."
- szól a HMD kedvcsinálója, amely alapján a Mattellel kötött partnerség keretében a kapcsolatok és a csend fontosságára is fel szeretnék hívni a figyelmet a digitális zajtól mentes mindennapokban.
A finn cég előtt tehát kimondottan izgalmas jövő áll, a tavaly megjelent Barbie film sikerét tekintve pedig a franchise bevonása akár még jól is elsülhet, hiszen garantáltan felhívja a figyelmet az immáron saját nevén nyomuló gyártóra. A kérdés, hogy a Mattel és az újonnan meghirdetett emberbarát filozófia elegendők lesznek-e a sikerhez, hiszen az okostelefonos piacon óriási a verseny, az utóbbi években pedig lényegében csak a dömpingárakkal nyomuló kínai szereplők tudtak új szeleteket kihasítani maguknak a tortából.