Az Outlook igazi veteránnak számít a Microsoft repertoárjában, hiszen a redmondiak még 1997-ben, az Exchange Server 5.0 részeként tették elérhetővé a mai napig közkedveltnek számító e-mail kliensüket, amelyhez a Hotmail 2012-es átkeresztelése óta egy azonos néven futó levelezési szolgáltatás is tartozik.
Felhasználói körökben közhelynek számít, hogy a spamszűrés sosem volt az Outlook erőssége, tegnap azonban elérte a mélypontot a platform.
A nap során ugyanis rengetegen kezdtek panaszkodni, hogy még a szokásosnál is több levélszemét jut el a szűrt (Focused) üzeneteik közé. A legtöbben a Twitteren sírták el a bánatukat, a mikroblogon számos beszámolót olvashattunk a problémáról például itt és itt, vagy a lenti, beágyazott posztban.
Did something new happen with #Outlook @Outlook #Hotmail?
— Blonde Finn (@BlondeFinn) February 20, 2023
My inbox now gets slammed with SPAM pic.twitter.com/FLqkdURgRA
A spamcunami tegnap reggel érte el a felhasználókat, akikre órákon át ömlött a levélszemét, mire a Microsoft helyreállította a rendet. A redmondiak sajnos nem közölték, hogy mi okozta a problémát, de a bejegyzések alapján nem csak az Egyesült Államokban élő felhasználókat sújtotta a kellemetlenség.
Az Outlook spamszűrője tehát ismét a régi, ami ugyan nem azt jelenti, hogy kifejezetten hatékonyan végzi a dolgát, de legalább már nem enged át óránként többtucatnyi kéretlen üzenetet.
Te is tapasztaltad a hibát?