Az utóbbi években divat lett afféle nyugdíjas platformként hivatkozni a Facebookra, amelyen ma már csak az idősebb generáció és a különböző cégek aktívak, miközben a fiatalság a TikTokon, az Instagramon vagy más közösségi oldalakon múlatja az időt.
A februárban a 20. születésnapján is átesett szolgáltatás azonban még mindig megkerülhetetlen szereplő, a maga közel 3 milliárd felhasználójával ugyanis rendíthetetlenül piacvezetőnek számít. A platform mögött álló Meta szeretne minél több embert megtartani közülük, és ennek érdekében most egy új technológiával próbálja lekötni a publikumot.
Az Engadget beszámolója alapján ugyanis a Facebookért felelős Tom Alison nemrég a Morgan Stanley San Franciscóban megrendezett tech konferenciáján árulta el, hogy a Meta kifejlesztett egy mesterséges intelligencián alapuló új algoritmust, ami hatékonyabb a felhasználók számára érdekes videók ajánlásában, mint a korábban alkalmazott megoldások.
A technológiát már bevetették a TikTok formátumát másoló Reels szolgáltatásban, ahol azt tapasztalták, hogy a hatására átlagosan 8-10 százalékkal több időt töltenek az emberek a videók nézésével, ezért a jövőben a Facebook főoldalán és a csoportokban elhelyezett ajánlásokért is az új algoritmus felel majd. Ez lényegi változás, korábban ugyanis eltérő motorok végezték ezeket a kiemeléseket.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor fog életbe lépni az új rendszer, de ha a jövőben azon kapnád magad, hogy a szokásosnál több időt pazarolsz el a Facebook videóival, akkor érdemes lesz felidézni ezt a bejelentést. A Meta egyébként most is csak a TikTok receptjét másolja, a villámgyorsan teret hódító kínai közösségi oldal sikerében ugyanis szintén fontos szerepet játszik az alkalmazást hajtó algoritmus, ami ijesztő pontossággal méri fel és szolgálja ki a felhasználók igényeit, akár órákra a képernyő elé szegezve őket.