Sok más ágazathoz hasonlóan a mobilpiacra is igen negatív hatással van a koronavírusjárvány. A CCS Ingisght elemzői azt mondják, hogy 2019-hez képest 13 százalékos visszaesésre készülhetünk az eladásokban éves szinten. Ez azt jelenti, hogy 2020-ban csak 1,57 milliárd eszköz talál majd gazdára, ami tízéves mélypontot jelent majd. Kínában hiába kezdett el újra beindulni az élet, a világ többi részén karantén vagy korlátozások vannak érvényben, a gazdasági hatások következtében pedig kevesebben gondolkoznak mostanában új okostelefonban. A második negyedévre konkrétan 29 százalékos visszaesés várható éves összehasonlításban.
A várakozások szerint az év második felében is gyenge marad a kereslet, és még karácsonykor is rosszabb eladásokra készülhetnek a gyártók, mint tavaly. A koronavírus mellett persze eleve számolni kell azzal, hogy a mobilpiac átalakul, és ez ideiglenes visszaeséssel jár forgalom illetve darabszám tekintetében. A csúcsmobilok ugyan továbbra is vonzóak és nagy marketing-értékkel bírnak, de a szakértők szerint egyre kevesebb az igazán jelentős újítás, a gyártók inkább csak a meglévő technológiákon reszelgetnek, hozzáadnak még egy kameralencsét vagy feljebb tornásszák a megapixel-értéket. A középkategória pedig szintén elég erős már ahhoz, hogy a legtöbb alkalmazást akár 3-4 éven át biztonsággal futtassa, tehát az embereknek egyszerűen nem válik szükségessé az, hogy néhány évente új készüléket vásároljanak.
Bár a fentiek alapján 2020 nem lesz épp a mobilgyártók kedvenc üzleti éve, 2021-re már 12 százalékos növekedést jósolnak az elemzők: szerintük a gazdaság helyreállásával az emberek bepótolják majd az elmaradt vásárlásokat, és az 5G is terjed addigra. 2022-ben aztán újabb 13 százalékos növekedésre készül a CSS. A szakértők továbbra is hisznek az 5G népszerűségében, az idei évre 210 millió 5G-s eszköz eladását jósolják.