Az intelligens otthonokkal együtt jár az is, hogy a világból mind több inger jut el hozzánk, és ennek például az "öntsünk magunkra jeges vizet" kihívás világszintű elterjedése, de akadtak már olyan őrültségek, mint az "egy hajtásra igyál meg egy üveg whiskyt", vagy a "nyelj le egyszerre egy nagykanálnyi fahéjat". Az internet népe néha jó ügyek mögé állva csatlakozik ilyesmikhez, de manapság simán előfordul, hogy filmek, sorozatok vagy netes mémek szítják fel a kedvet újabb őrült kihívásokhoz.
A Netflix arra kérte a rajongóit, hogy legyenek kedvesek, és ne vegyenek részt abban az online kihívásban, amit a Bird Box című horror (mások szerint simán thriller) sorozat ihletett, és nagyjából annyiról szól, hogy bekötött szemmel kell létezni egy darabig - a film ugyanis nagyjából erről szól. Sajnos, mint minden hasonló dolgot, a YouTuberek gyorsan felkapták, és akadt, aki 24 órán keresztül tevékenykedett így, míg mások rövidebb intervallumokat határoznak meg. Ennek köszönhetően azonban gyorsvonati sebességgel száguld az őrület, aminek következtében már többen megsérültek, hiszen nem láttak semmit a szemkötőtől.
A Netflix először arról írt Twitteren, miszerint teljesen egyértelmű, hogy nem szabad egy film kapcsán szándékosan hülyeségeket csinálni otthon. Aztán azért gyorsan hozzátették: "senki ne bántsa magát a Bird Box kihívás miatt". Majd gyorsan hozzáteszik, hogy fogalmuk sincs, hogyan kezdődött az egész, és bár nagyra értékelik a rajongást, de az lenne a 2019-es kívánságuk, hogy senki ne kerüljön kórházba. Mindebből kiválóan látszik, hogy egy olyan világ, ami gyakorlatilag bezúdul az ablakunkon a világháló segítségével, és benne kétes értékű YouTuberek mondják meg a trendeket, elég veszélyes tud lenni.