A smink a hajvágáshoz hasonlítható, legalábbis annyiban mindenképpen, hogy mielőtt nekikezd valaki, leginkább csak a fejében van meg, hogy miként is fog kinézni, de arra, hogy mi lesz a végeredmény, nem feltétlen van garancia. Ezzel a gyakorlattal szakít a MAC Cosmetics, és az ő okostükre.
A dolog lényege, hogy az említett cég boltjaiban a ModiFace-től származó tükrök kerülnek elhelyezésre, melyek a kiterjesztett valóság segítségével azt is képesek megmutatni, adott szemceruza, rúzs, alapozó miként mutatna a pofikánkon. A 3D-s renderelő technológiára húzott szoftver arcfelismeréssel lett megtámogatva, és az így kialakított kombó képes arra, hogy ha odaállunk a tükör elé, megtudhatjuk, jó-e nekünk adott sminkes kellék, vagy jobban járunk, ha inkább hazamegyünk. A MAC Cosmetics jelenleg a tengerentúli üzleteiben vezeti be az okostükröket, de célja, hogy jövőre a glóbuszon fellelhető összes bolt kapjon néhányat.
Jennifer Tidy, a cég együttműködési alelnöke érthető módon nagyon lelkes, és úgy nyilatkozott, hogy mostantól sokkal átfogóbb képet kaphatnak a vásárlók arról, hogy milyen lesz a sminkjük, ha a MAC boltjaiban vásárolnak. Ne gondoljuk azt sem, hogy a mai kor hívó szavának ne engedelmeskednének az okostükrök, hiszen aki belenéz, és virtuálisan kisminkeli magát, az eredményt kép, vagy akár GIF formában rögvest közzéteheti a közösségi oldalakon.
Érdemes tudni, hogy a ModiFace nem csupán a MAC Cosmetics partnere, hiszen szállítóként van jelen az Estee Lauder, a Bobbi Brown, a Sephora és a Walmart életében is. Maga a kezdeményezés sem ismeretlen, hiszen a CES 2017 alkalmával ismerkedhettünk meg a HiMirrorral, mely beépített kamerái segítségével az arcot vizsgálja, és megmondja, hogy mi a gond a bőrünkkel. Szintén itt volt látható a Simplehuman Wide-View Sensor Mirror, ami a beépített ledekkel megmutatja, elkészített sminkünk hogyan fest különböző fényviszonyok és beesési szögek tekintetében.