Néhány évvel ezelőtt még azt lehetett hallani, hogy jönnek a hordható okoseszközök, és micsoda robbanás lesz, meg hatalmas piaci rés kerül betömésre. Na, ennek vége is van, mert új játékszerekre vágyunk.
A karácsony mindig jó indikátora annak, hogy éppen mik a trendek, hiszen ilyenkor mindenkinek kinyílik a pénztárcája, és sokan igyekszenek szeretetüket úgy kimutatni, hogy minél többet költenek. Egy, az ünnepi időszakot is figyelembe vevő, frissen megjelent kimutatás szerint bár a hordható okoseszközök - mint amilyen az okosóra vagy az okoskarkötő - használóinak száma továbbra is növekszik, az új beszerzések mennyisége finoman szólva leszálló ágban van. Ehhez képest viszont az olyan hangszórók, melyek okos funkciókkal bírnak, öblös böfögés módjára törnek fel, ami abban is megnyilvánul, hogy már több ilyet veszünk, mint karunkra tehető kütyüt.
Mindez pillanatnyilag azt jelenti, hogy leginkább az Amazon és a Google örülhet, hiszen ők az éllovasai a szegmensnek, de a piacon jelen van az Apple, illetve nemrég írtunk arról, hogy a Samsung is kíván néhány szeletet a tortából. Érdemes tudni, hogy a jelentés szerint a hordható okoskütyükkel leginkább az a probléma, hogy tudásukhoz képest egyszerűen sokba kerülnek, illetve a felhasználók nemes egyszerűséggel nem érzik úgy, hogy az életük üres lenne mondjuk egy fitneszkarkötő nélkül. Az eMarketer előrejelzése szerint 2022-re a tengerentúli háztartásoknak valamivel több, mint a felében található majd meg valami olyasmi, mint az Amazon okoshangszórója, de fontos figyelembe venni, hogy az otthoni elektronikai piac is rendkívül gyorsan fejlődik, így simán megeshet, hogy 4 év múlva valami olyasmi lesz a mainstream kedvenc, amire most még nem is számítunk.