A drónok csodálatos játékszerek, sőt, egyesek számára kreatív és sokat tudó munkaeszközök. Viszont ahogy minden újabb keletű tech-kütyüt, egy drónt is tudni kell használni, nem csak úgy reptetni szanaszét az egekbe, ahol beszélyeztethetik más emberek biztonságát.
A DJI tesz is valamit azért, hogy a nagygépes repülés cseppet biztonságosabb legyen, mégpedig úgy, hogy a 250 grammnál nehezebb drónjaiba olyan érzékelőt épít, ami jelez a használónak akkor, ha egy repülőgép vagy egy helikopter van a közelben. Ennek az Az ADS-B (Automatic Dependent Surveillance-Broadcast) jel a kulcsa, melyet az USA az ellenőrzött légterekben fog használni 2020. január 1-től. Ezt használják a légiforgalmi irányítók is a valós idejű pontosság és repülési tevékenységek biztonságos elkülönítése érdekében.
A DJI drónjainak érzékelői erre az ADS-B jelre állva figyelmeztetik majd a drónpilótát arra, hogy egy nagyobb légijármű van a közelben, bár automatikusan nem kényszerítik az eszközt arra, hogy növelje a távolságot a közeledő repülő szerkezettől. Fontos tudni, hogy a drónok a jelet csak fogadni tudják majd, de a saját helyzetüket nem továbbítják, ami annyiban teljesen érthető, hogy elég káoszos helyzetet eredményezne, ha ők is megjelennének az AFIS szeme előtt.
Ez tehát azt jelenti, hogy az ADS-B jelet fogadni képes drónok valamilyen félreérthetetlen vészjelzéssel adják a gazdájuk tudtára, hogy azonnal el kéne tűnniük a légtérből, és remélhetőleg a reptetők ezt gyorsan meg is fogadják. Igaz, nekik "csak" egy drága eszközük bánja, míg a baleset másik résztvevője esetében akár emberéletek is. Szóval reméljük, a pozíciójel ffogadását lassan egyre több gyártó beépíti majd a kis repülő csodáiba, és egyértelmű lesz a felhasználóknak is, hogy azonnal cselekedjenek, amikor felhangzik a vészjelzés.