Az Oculus bejelentette, hogy ezen a héten kezdi teríteni azt a frissítést, amellyel a Quest headsetek már képesek a kontroller nélküli kéz-követésre. A funkciót korábban 2020-ra várták, most viszont "experimental" megjelöléssel, azaz kísérleti jelleggel kerül be a 12-es verziójú vezérlőszoftverbe.
Ha telepítjük a frissítést, a Quest beállításai között az Experimental Features alatt érdemes keresgélni, itt egyetlen kapcsolóval engedélyezhetjük. Ezután az Oculus Home menün belül egyetlen mozdulattal tudunk váltani a Touch kontrollerek és a kézkövetés között. Persze azért arra még ne számítson senki, hogy mostantól a LightSaber virtuális fénykardjainak irányításához is elegendő Bruce Lee wannabe módjára kézéllel suhogtatni szanaszét, az új módszerrel egyelőre csak viszonylag limitált funkció lesz elérhető. Viszont csak az appok fejlesztőin múlik, meddig kell várnunk.
Puszta kézzel hadonászva első körben a Library és a Store felületeket tudjuk irányítani, valamint az Oculus Browser és az Oculus TV működhet így. A játékok és további appok "kézivezérléséhez" az szükséges, hogy a fejlesztőik beépítsék az új lehetőséget, ezért az Oculus jövő héten kiadja a szükséges segédleteket - ezután az appok és játékok támogatása már csak attól függ, ki milyen gyorsan varrja bele saját megoldásába az úújdonságot.
A további Oculus headsetekben szintén felesleges keresgélni a kézkövetést ehhez ugyanis a vezeték nélküli Quest speciális kameráira és szenzoraira van szükség. A cég szerint a kezek térbeli helyzetének és mozgásának felismeréséhez a szenzorokon kívül öntanuló mesterséges intelligencia is szükséges, ez különbözteti meg (a használat során elvileg egyre pontosabban) a két kezet egymástól és a környezet egyéb elemeitől. A fejlesztési dokumentációk szerint a végeredmény olyan pontos is lehet, hogy akár a Touch kontrollereknél is jobban követhetőek a kézmozdulatok, akár az egyes ujjak különálló érzékeléséig, tehát lassan eljöhetnek azok az alkalmazások, ahol a kezünket a virtuális környezetben is pont úgy használhatjuk, ahogy a valóságban. A fenti videón is látszik, hogy egyes elemeket például rámutatással, vagy "összecsípem és húzom" mozdulattal lehet kezelni, és a művelet láthatóan simán fut.
Azzal, hogy az Oculus meglépi ezt a frissítést, újra piaci előnyre tehet szert a meglévő versenytársakkal, például a HTC Vive családdal szemben, de csábítóbb ajánlatot jelenthet a szintén kontrollerekkel működő új Valve csúcs-headset, az Index ellenében is.