Egy ideig akkora őrület tombolt a nem helyettesíthető tokenek, vagyis az NFT-k körül, hogy a kifejezést még a 2021-es év szavának is megválasztották, a nagy cégek pedig sorra álltak be a technológia mögé, köztük a Samsunggal, amely az okostévéire is elhozta a blokklánc-alapú digitális javakat.
Aztán jött a kriptovaluták árfolyamának összeomlása, amely az NFT-bizniszt is csúnyán magával rántotta: a Chainanalysis elemzőcég szerint május és június között több mint 90%-kal esett vissza a korábban még őrületes összegekért gazdát cserélő tokenek átlagos eladási ára. Az LG azonban arra fogad, hogy ez csak átmeneti gyengélkedés, mivel most a Samsung mintájára NFT-kkel igyekszik vonzóbbá tenni a tévéit.
A koreai gyártó legújabb dobása az LG Art Lab néven futó tokenpiac, ahol különböző művészek által létrehozott NFT-ket adhatnak és vehetnek a látogatók. A platform használatához a webOS 5.0-t, vagy újabb operációs rendszert futtató tévé szükséges, de jelenleg csak az Egyesült Államokban érhető el a szolgáltatás.
Az első megvásárolható tokengyűjteményt a Barry X Ball nevű szobrász fogja elkövetni, és szeptember 22-én fut be az LG piacára, későbbre pedig havonta új kollekciókat ígér a cég. Az Art Lab NFT-it az amerikai dollárhoz kötött árfolyamon kapható USD Coinnal (USDC) lehet megvásárolni, egy QR-kód segítségével közvetlenül a mobilunkról, amelyhez a Wallypto kriptopénztárca telepítése is szükséges.
Az LG-féle NFT-k különlegessége, hogy nem a mainstreamnek számító Ethereum-blokkláncra épülnek, hanem a Hedera nevű technológiára, amelyet a blockchain fenntarthatóbb és gyorsabb alternatívájaként népszerűsítenek a tulajdonos-támogatói, köztük az LG mellett olyan vállalatokkal, mint az IBM, a Deutsche Telekom vagy a Ubisoft játékkiadó.
A kérdés, hogy mennyire lesz kereslet az LG NFT-ire akkor, amikor még a korábban több millió dollárért gazdát cserélő tokeneket is nehéz eladni.